Wednesday 8 October 2008

حل تمرین

«بن ژوق، من رهی هستم و حل تمرین درس فلان. امروز تمرین یک را حل می کنیم. گروه های چهارنفره درست کنید و صورت مساله را بخوانید. ده دقیقه فرصت دارید، بعد از هر گروه یک نفر مساله را توضیح می دهد.»

جذبه را داشتی؟ اولین تجربه ی درس دادن و در حقیقت حل تمرین در پلی تکنیک. دانشجوهای این جا هم مثل شریفی های تازه رسیده مغرور و تا حدی پر رو اند. اصولا هم که با قهوه و کیک می آیند سرکلاس و تمام مدت به دوستشان اس ام اس می زنند. چیز بامزه ای که دیروز احساس کردم این ماجرای اکسیون ره اکسیون بود. یک گروه چهارنفر پسر که دلشان می خواست گپ بزنند و من نمی گذاشتم، شروع کردند سوال هایشان را با ساختار سخت و کلمات ناآشنا پرسیدن. من هم در جواب یکی دو کلمه ی ارگو (عامیانه و نه چندان مودبانه) انداختم. نگاهم روی کاغذ و اعداد بود، ولی تغییر لحن و نگاهشان را فهمیدم. یک بار هم یک گروهی که کار نمی کرد را بردم پای تخته که مثلا جدی بگیرند.

دو کلاس بعدی هفته بعد است. چهار گروه اند و با هرکدام چهار جلسه دارم. موضوع درس تحلیل نیاز است از راه مهندسی و یک کمی بازارفهمی (یا بازاریابی). سه مساله داریم، یکی میز و پلات فرم بالابرنده، دومی رباتیک در ماشین سازی فورد و سومی که خودم طراحی کرده ام میکروالکترونیک در وسایل پزشکی.

1 comment:

قاصدک وحشی said...

به به!
به سلامتی :)
شروع قشنگیه.