Tuesday 26 February 2008

دندان عقل

جمعه‌ی پیش یک قسمت از دندانم شکست و جای شکستگیش تیز شد و که در هر سرکشی فضولانه‌ی زبانم یک گاز ازش بگیرد. این همان دندان عقلی است که یک سال آزگار است هر یکی دوماه یک بار یک بار می‌کشاندم به دندان پزشکی و یک خرجی روی دست بیمه‌ام می‌گذارد. این بار از یک گوشه‌ی بدجور شکست و نگران شدم که کار به جاهای باریک بکشد. همان روز جمعه صبح زنگ زدیم به دکتر خانوادگی که بانو پیشش می‌رود. وقت داد برای یک ماه و دوهفته‌ی دیگر.

مثلا خودم را کنترل کردم و بلافاصله شروع کردم از روی اینترنت زنگ زدن به لیست دکترها. هشتمی گفت که می‌تواند دوشنبه به‌م وقت بدهد، آخر وقت. گفت شرطش این است که همان روز بروم و پرونده پرکنم. رفتم و پرکردم.

دی‌روز عصر خوش‌حال رفتم که به داد دندان بی‌نوا برسم. آقای دندان‌پزشک دندان‌هایم را نگاه کرد و گفت که باید عکس بگیرد. با دستگاه خوش‌گلش عکس گرفت و همان جا توی مونیتور نگاه کرد و گفت بعله، وضعش خراب است و باید زود پر شود. وقت به‌م داد برای یک هفته‌ی دیگر.

برای معاینه و عکس هفتاد یورو دادم. نقد، چون که بیمه‌ام فرانسوی است و باید بعدا فاکتور را بفرستم و پی‌اش را بگیرم که برگردد.

عقل یا بی‌عقل باید دندان را بکشم. آدمی که عقل دارد گیر این هلندی‌ها می‌افتد آخه؟

4 comments:

Anonymous said...

سلام آقاي فرانسوي
وبلاگتون رو توي فيوريتهام گذاشتم و تقريبا هر وقت كه آپ ديت مي كنين مي خونم .راحت و ساده مي نويسين و حتما مورد علاقه من چون توش فرانسه هم هست.
در مورد دندونتون هم از قديم گفتن دندون عقل رو بايد كشيد . من هم كشيدم شما هم بكشيد اگه هم خيلي از دردش در عذابيد و حال و حوصله لفت دادنهاي اين دكتراي فرانسوي رو ندارين خودتون با يه انبر دم باريك بكشيد. يه ذره درد داره ولي زود تموم ميشه . موفق باشيد

rahi said...

سلام خانم مریم
ممنون از لطفتون، این طور که می فرمایید نیست. می نویسم دیگر. ماجرای دندان توی هلند است، تجربه ام با دکترهای فرانسوی کمی بهتر است. شما چرا به فرانسه علاقه مند شدید؟

Anonymous said...

bahal bood. mesle hamishe. vali ba eshkal haie emlai ke nemishe be rasmol khattet ke joda joda minvisi rabt dad.
nazr kardam zood be zood bekhoonam.
dandoonatam + kon 1 dafe biar iran service e kolli.

Anonymous said...

سلام.من فرزانه هستم.آدرس وبلاگ رو از تهمینه گرفتم.خوشحال شدم .دوباره سر میزنم.فقط این آقای سارکوزی نمیدونم چرا تو این سن از این کارا میکنه.در مورد دندون هم واقعا این پزشکای هلندی به درد خودشون میخورند.این قضیه مال خیلی وقت پیشه.اما من الان دارم نظر میدم.
خدانگهدار