Monday 22 October 2007

میوه لاکردار

سر و صدای میوه‌ی ممنوعه چرخید و چرخید و بالاخره رسید به ما. ما که این گوشه‌ی دنیا سرمان توی لاک خودمان است و اصولا از تله‌ویزیون ایمن هستیم. ولی چه می‌.شود که به اینترنت مبتلا هستم و بالاخره امروز از این لینک به آن لینک دنبال «بازی استادانه‌ی استاد نصیریان» و مصاحبه و این چیزها رفتم. خدا پدر این یوتیوب را بیامرزد که همه چیز درش پیدا می‌شود.

همان آش و همان کاسه. انگار در تله‌ویزیون و سینمای ایران چیزی به اسم فیلم‌نامه، دیالوگ، بازی‌گردانی و خیلی چیزهای دیگر اصولا و رسما تعطیل شده. هیچی، چند دقیقه‌ای به شاه‌کار استاد نگاه کردم و بستم و برگشتم سرکار خودم. حیف از علی نصیریان و البته باقی هنرپیشه‌ها که مجبوراند خودشان را درگیر این جور کارها بکنند. کی باور می‌کند که این آقا همان است که در هزاردستان ابوالفتح بود؟ یاد آن سریال خنک و طولانی‌ای افتادم که یک یارویی از خارج آمده بود که دانشمند هسته‌ای شود. عجیب است که این مدت آن را دوباره و چندباره پخش نکرده‌اند. یاد بازی علی نصیریان در نقش رئیس پژوهشگاه انرژی اتمی یا یک چون این چیزی افتادم که می‌گفت «همه‌ش به خاطر این نوترون‌های لاکرداره»

7 comments:

Bayesian Statistics in C++ said...

اون سریال که گفتی (دانشمند هسته ای) یه دو سه باری تکرارش کردن، آخرین بار پارسال بود ولی تو روز پخش می شد- کسی نمی دید - تصادفی یه بار دیدم داره کانال دو پخش می کنه. گذشته از مزخرف بودنش یادمه یه رابطه هم بین پسره و دختر نصیریان توش بود که احتمالا به خاطر اونه که نمی خواهند ...
راستی هزار دستان را جایی رو اینترنت دیدی؟ اون موقع من سنم کم بود چیزه زیادی ازش یادم نیست - خیلی دوستم دارم ببنمش دوباره

Anonymous said...

سلام
بله سریال رو یادمه و دوباره و چند باره هم پخش شده.
البته تو اون سریال رئیس پژوهشگاه علی نصیریان تنها زندگی می کرد و زن و بچه نداشت.
جالبه که شما از اون سریال خوشت نمی اومد و این دیالوگش رو یادته!

rahi said...

من معمولا دیالوگ ها و صحنه های فیلم به دقت زیاد یادم می مونه. یک جور مرض است، می دانم. از پارسال سعی کردم از مرضم برای یادگیری زبان استفاده کنم که البته بسیار خوب بود. همین هم باعث شد که سینمای فرانسه که از این راه شناختمش برای بسیار جذاب شود، از راه دقت زیاد در کلمات و جملات و ژست ها.
قربان شما
بعدی
هزاردستان کامل روی اینترنت هست،ولی کیفیت تعطیل. صد حیف.

Anonymous said...

کجایی پس؟!!!!

Anonymous said...

سلام. متن آهنگ را میتونید کپی کنید همین جا بذارید؟ ممنون میشم

Anonymous said...

سلام
مدتیست وبلاگ خوبتون رو میخونم.
یک پستی دارید راجع به یه فیلم گروه کر.
متن آهنگ در سایتی است که از ایران نمیتوانیم بازش کنیم. به عبارتی فیلتر است. متن ترانه را می توانید در همین پست یا در آن پست مربوطه بذارید.
ممنون میشم.
ارادتمند
کیمیا

شاه رخ said...

... غم نان اگر بگذارد . . .