Wednesday 27 May 2009

این روزها

هوای گرنوبل هم به شدت اروپایی است و هم کوهستانی، طوری که تقریبا هرروز یا دو روز یک بارعوض می‌شود وبعضی وقت ها هم صبح خنک به یک ظهر گرم آفتابی و بعد از ظهر کلافه کننده و بعد ابرهای سیاه و باران سیل آسا و آخر یک آسمان صاف و هوای ملس دم غروب می‌رسد. من عاشق این جور تغییر هوا ام. به خصوص سال اول دانشجویی این جا که در کامپوس و منطقه جنگلی بودم تا باران بند می آمد می دویدم بیرون برای راه رفتن و دوچرخه سواری.

این مدت کارم شده این تز دکترا. کم کم دارم به کارم علاقه مند می شوم، شاید هم علاقه بند. به هر حال. در مجموع یکی دو ماه دیگر ماجرا تمام می شود و شانس زیادی برای کارکردن و ماندن در همین جا ندارم، و احتمالا مثل همیشه کلی کارهای نیمه تمامم به خصوص مقالات، نیمه تمام خواهند ماند.

انتخابات هم که روی اعصاب است. ما اخبار را جسته گریخته دنبال می کنیم و برنامه‌های تلویزیونی اساتید را روی یوتیوب می بینیم. با کمال شرمندگی اولین واکنش من خنده است، و بعد به یاد بدبختی و گرفتاری‌ها و اوضاعی که بیش‌تر دوستان و خانواده‌ام درگیرش اند می افتدم و خنده خشک می‌شود. و این ماجرا هی تکرار می شود. بی‌خودی نباید نشست انتخابات فرانسه و امریکا را دنبال کرد و چه می‌دانم برنامه‌های بحث انتقادی شبانه تله‌ویزیون فرانسه را دید. نتیجه اش همین می‌شود. مساله این است که تو ایرانی هستی. به قول یک آقای دکتری در شریف که می گفت نیکول کیدمن خیلی خوش‌گل است، خیلی ماه است، وخیلی معرکه بود که نوه‌ی کیدمن باشی، ولی واقعیت این است که نیستی و داری با مادربزرگ و پیر و چروک و از کار افتاده‌ات زندگی می‌کنی و اگر می خواهی کاری کنی باید او و مسائلش را ببینی نه کیدمن را.

این ها را نوشتم که خبر بدهم زنده ام و فارسی نوشتن یادم نرفته. اگر این فصل در دست را تا هفته‌ی دیگر که استاد از برزیل برمی‌گردد تمام کنم، این جا یک بحث انتخاباتی راه می‌اندازم.

5 comments:

علي اشرفي said...

چه طوري مهندس!
چه‌مي‌دونم دكتر! خوبي!

يادته 4 سال پيش در چنين روزهايي، هر وقت كه همديگر را مي‌ديديم ( كه تقريبن هر روز بود) مي‌خواستي به قاليباف راي بدهي؟ (و البته يه روز در ميون هم به رفسنجاني؟ !!!)
چه زود گذشت ها!
كاشكي به قاليباف راي مي‌دادي. و من هم كاشكي به قاليباف راي مي‌دادم.
ولي خوب به احمدي‌نژاد راي دادم. هر دو مرحله!
البته از تجربه‌ي راي دادن به احمدي‌نژاد و آفت‌هاي دموكراسي، متأثر نيستم. آدمه ديگه، آدم!

ولي اين رو از من در گوشي داشته باش، موسوي انتخاب مي‌شه. در دور اول.

التماس دعا.

ali said...

اولین بار که به وبلاگتون میام
من که به کروبی رای میدم.شما هم کروبی رو تبلیغ کن

ali said...
This comment has been removed by a blog administrator.
شهرزاد said...

درود فرانسوی عزیز
خوبی
می خونیمت
واستفاده می کنیم
بدرود

شهرزاد said...

خوشابه حالت که ایران نیستی
مهندس جان
امیدوارم تزت روباموفقیت تموم کنی
وبا سرافرازی اونجابمونی
ومایه افتخارماباشی همیشه
به بانوهم سلام گرم برسون
بای